Tuesday, August 12, 2008

Briq, augustus 2008


Briq wil zijn flesje. Hij pakt zijn fles, hij pakt melk en komt naar mij.
Zeggen doet hij nog weinig. Hij piept, in allerlei toonaarden.

Met zijn fles loopt hij weg.
Ik ga er van uit dat hij even op de bank of op de grond gaat liggen,
drinken, boekje lezen, rondkijken, dutten.

maar

Ik hoor hem mij roepen.
Waar ben je Briq?

Hij staat bij de deur. Als ik hem voor hem openmaak,
loopt hij naar boven. Naar zijn kamertje. Naar zijn bedje.

Hij wil gewoon even rust...
Welterusten, Briq. Slaap wel.
Roep me maar als je er weer uit wilt.

Lachend loop ik naar beneden.
\Wat een vent!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Maar Briq drinkt toch al lang uit een beker?

February 19, 2009  
Anonymous Anonymous said...

Ja.

February 19, 2009  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home